onsdag 15 februari 2012



Vinter , vår?

Ja vissa dagar är det rena vintern, och en dag som idag, så är det så att man får vårkänslor. Det är klarblå himmel, några plusgrader och takdropp. Vet själv inte vad jag helst vill ha just nu. Vintern är ju inte slut än så då kan snön lika gärna få ligga kvar istället för att det ska bli slask, och säkerligen komma en ny omgång med lite ny snö. Jag gillar ju vintern och nu äntligen så har de fått iordning skidspår vid elljusspåret! En tur på skidor får det snart bli =)



I söndags fick det bli en promenad hem till mor o far och söndagsmiddagen. Jag hade jobbat natt och ett bättre sätt att vakna än 1½ timmes promenad fanns nog inte just då. Komma "hem" till dukat bord, perfekt =)


Mor och fars hund, Lita, ska få komma och bo hos oss nästa helg. Och barna är överlyckliga!! Hon har inte fått vara hemma hos oss innan eftersom barna har gått på allergiavdelning under deras dagistid. Men nu har de slutat där så nu kan vi äntligen få ta hand om Lita.
Här är hon och hälsar på för några veckor sen...



Alla Hjärtans Dag är en alldeles speciell dag för oss! Då fyller våran älskade Ludvig år <3. Hela 11 år har det gått sen han kom till världen 10 veckor för tidigt. Våran kämpe, med en liten skyddsängel på axeln =)
Så igår morse väcktes han såklart med skönsång och paket!


En Alla Hjärtans dag bukett med rosor köpte jag till mig själv. 10 rosor för 30kr på Netto, då kunde man unna sig en stor bukett =)


Unnade mig faktiskt nya thé muggar också. Tycker jag man kan få göra när man inte dricker kaffe ;)
Hittade dessa på Mansion, 20kr styck. De fanns i 4 olika pastell färger. Och vem kunde välja vilken färg man skulle ha då!?? Ja inte jag iaf. Så det fick bli 2 av varje =)



Lite nytt inhandlat måste jag ju visa också. De söta faten köpte jag på Erikshjälpen. Kannan köpte jag av Susanne på Vassviken Gammal & Nytt när det var loppis i helgen. Kommer bli perfekt att duka med till sommarens fikastunder!


Ha det gott <3

4 kommentarer:

  1. Vår vill vi ha nu Therese! ;) Ja dom muggarna är jättefina, har stått och fingrat på dem flera gånger...
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja...kan väl va vinter över sportlovet också kanske =)

      Radera
  2. Hej !
    Dom muggarna stod jag oxå och höll i.. jättefina är dom
    Vilken fin kanna, den missade jag ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag kanske hann före dig med kannan? ;)

    SvaraRadera