måndag 24 september 2012


Shoppinghelg!

Ja denna helgen har gått i shoppingens tecken...och det gillas =)

Men först och främst så har vi varit hundvakt åt mor och fars hund.


Lilla söta Lita bodde hos oss mellan fredag och lördag när husse och matte inte var hemma. Snällare hund får man leta efter.




På lördagen åkte jag och en vän på gårdsauktion. Dessvärre orkade vi inte vara där så länge, pga det dåliga vädret som var. De saker vi ev skulle ha velat haft var inte värda vänta för. Så vi satte oss i bilen igen och åkte till Ester´s Café istället. En god räckmacka fick det bli där. Efter det så åkte vi till Nysäter Hem & Antik. Där fyndades lite saker. Tex denna bibel! Underbart gammal och sliten. Den är tryckt år 1816, och det är skrivet i den med jättefin text från 1821!!


Den ligger nu uppslagen på pelarbordet i vardagsrummet.
Vackert!! 


På soffbordet i vardagsrummet har det somriga tagits bort. Där står nu ett par ljusstakar i glas som jag köpte på en köp & sälj sida. Tack för det Lina ;)


På samma köp & sälj sida köpte jag denna kistan. Den ska få vädras lite, sen hamnar den nog nedanför våran säng i sovrummet.


Sist men inte minst så får ni se hur jag försöker att få till det i tv-rummet. Klaffbordet som jag har haft på altanen i sommar, tog jag nu in, för att ställa tv:n på det. Jag tror inte att det blir bra hur man än gör med dessa stygga tv-apparaterna. Men med de medel jag har så kan det nog inte bli bättre än så här. Trevligare än IKEA möbeln som stod där innan iaf!
Lite mer plock runt omkring blir det säkerligen =)


Igår var det också shopping som gällde. Då var jag och Caroline till Karlstad och shoppade lite kläder. Hittade lite smått och gott...en kofta (för det har jag absolut inga sen tidigare!), en halsduk...(har jag inte heller några ;)), och en jacka som jag blev lite kär i!!

Francesca jacket
(bilden kommer från Monki´s hemsida. www.monki.com )

Hoppas ni andra också har haft en bra helg!
Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar