tisdag 9 oktober 2012


Utepyssel


Nu är de flesta blommorna borta och buskarna nerklippta ute i trädgården. Höst jobbet i trädgården är inte det roligaste jag gör. Men det är skönt när det är gjort!

Detta fina mosshjärta fick jag av mor & far när de var här och åt den traditionella kålsoppan, när det var höst marknad här i stan. En bekant till mig som gör dessa hjärtan och mkt annat, har nu startat nätbutik. Ni hittar henne här... http://www.kransmakaren.se eller på facebook!


Har pyntat lite nytt på altanen bredvid trappan.



Skylten köpte jag billigt på Ester´s café. Hjärtat köpte jag också där. Men det var brunt, och för att det skulle synas lite bättre så målade jag på lite färg.


Det är så sällan det finns något i fikaväg att köpa till äldsta sonen när vi är ute och åker pga hans sjukdom. Men nu när vi var på Ester´s så hade de gjort stora maränger med polkagris i. Så det var vi ju såklart tvungna att köpa med oss hem! 
Stor lycka för han =) 



Helgen avslutades med att lilleman var iväg på monsterkalas! 
Denna bilden togs för att skickas till moster ;)



Hoppas ni hade en bättre helg, då min tillbringades mestadels i soffan med feber och magkatarr!
Nu är febern borta och magkatarren börjar också ge med sig sakta men säkert (förhoppningsvis)

Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar