söndag 7 augusti 2011

Semester!

Ja tänk att tom lilla jag har fått haft en veckas semester! Det inträffar ju tyvärr sällan om somrarna, det är den tråkigaste sidan med att vara arbetslös.
Men nu har jag iaf varit ledig och vi har varit en vecka i vackra Danmark =)
Legoland har självklart besökts i dagarna två, bad inne och ute, museum besök och så klart lite shopping!


 Norra Nebel, som låg 10 minuter från där vi bodde, var vi in till en fm. Och där hittades en second hand butik i form av Röda Korset. Fanns inte så mkt, men en glasskål kom med hem.

Och sicken tur man kan ha ibland....det var massa loppis bord utställda på en parkering. Fanns mkt att titta på, båda skräp och fina grejer. Vissa alldeles för dyra.

En shabby chic affär hittade jag när vi hade en dagsutflykt...mkt fint! Jag köpte en lykta där som ska hänga över soffbordet i vardagsrummet är det tänkt. Kort kommer på sakerna när det har funnit sin rätta plats =)

Dessa sakerna har jag mer än gärna köpt, men de stod ju dessvärre på ett museum och var inte salu ;)

Jag var bara tvungen att ta kort på denna. Jag har en liten småkärlek till såna här godisapparater.



Igår kom vi iaf hem, och under veckan vi var borta fyllde våran lillgrabb 6 år. Så idag hade vi kalas för honom. Tåget har han under åren fått av sin gudmor, och nu är det fyllt med alla sex ljusen! Min lille plutt blir stor!

Måste bara få visa alla mina små söta glasflaskor också. Jag har mycket glasflaskor och småvaser här hemma. Dessa små fyllde jag idag med lite pelargoner och rosor från trädgården. Flaskorna har jag fått tag på på jobbet. Vi har mediciner i dom, men när de är tomma så har jag plockat till mig.

Perfekt!!


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar