fredag 24 augusti 2012



Sensommar...

Ja nu börjar det dra sig mot hösten, varken vi vill det eller inte. Förra veckan var jag ledig på mitt sommarschema. Och jag kunde ju inte ha haft mer tur med vädret! Sååå skönt! Två dagar var vi vid stranden jag och barna med kompisar. =)



I måndags morse var det, tyvärr, slut på mitt sommarvik. Jag har verkligen stortrivts, så det är tråkigt när man får sluta. Men, men...hoppas man får hoppa in på timmar ibland!

Denna veckan har hela huset storstädats! Det har rensats, organiserats, strukits, vikts, dammats, dammsugits....osv.
Barnens lekrum nere i källaren har städats och fått bättre ordning. Det är guld värt att ha detta rummet! Här har de sina tv-spel. Då slipper man höra det hemska ljudet från spelen. ;)


  
 Elias rum har fått lite nytt. Nytt i fönstret, matta och lite nya lådor. Allt i svart. Det blev riktigt bra och killen är också nöjd!


I Ludvigs rum har vi möblerat om och köpt en ny möbel från IKEA. Han har rött i sitt rum och det är kul att få inreda med lite färg också...inte bara vitt =) Extra kul är det att han själv valde den färgen för några år sen när vi renoverade i hans rum.


Självklart har det hänt lite i "mina" rum också!
Så här ser slutresultatet ut med dom nya dörrarna. Hittade väldigt matchande ljusstakar på Berger´s här i stan. Lite sommarblomster står i den stora glasburken. 


Denna plåt "grej" köpte jag av en kompis på en Köp & Sälj sidan på facebook. Gillar den skarpt!


Tallrikshyllan köpte jag på samma sätt av samma kompis. Den är tom än så länge... får suga lite på vad som ska hamna där.


Njuter nu av de sista blommorna i trädgården. Är nog tyvärr sista gången jag kan plocka in skulle jag tro =(


Idag hade jag trevligt fikabesök, så igår passade jag på att baka bullar...det var ett tag sedan. Tack för idag Lina, Marie och Marie. =)


Trevlig helg! 
Här blir det barnkalas, kräftor och auktion =)



3 kommentarer:

  1. Var har du fått tag på hissgardinen med flaggan??? Skulle passa fint i Linus rum ;) //Theres

    SvaraRadera
  2. Var har du fått tag på hissgardinen med flaggan??? Skulle passa fint i Linus rum ;) //Theres

    SvaraRadera