torsdag 17 maj 2012

Lite gammalt, men ändå nytt!




Jag var till Erikshjälpen för några veckor sedan. Sällan jag hittar någonting där nuförtiden, men denna gången gjorde jag faktiskt det! =)
Jag fann pallen här uppe till ett pris av 40kr. Jag har tänkt att jag ska måla den vit och ge dynan ny klädsel.
Lampan här nere blev jag lite kär i också. Så den lyser nu så fint i hallen. =)



Dessa fåtöljerna tog jag över efter att min älskade farmor gick bort. Hon var själv väldigt förtjust i dom så jag kunde inte med att de skulle försvinna. De har dock stått i lekrummet i flera år, men nu kände jag att jag ville försöka nyttja dem själv. Så nu står de framför stora fönstret i vardagsrummet tillsammans med det gamla brickbordet som har blivit...vitt ;)


Där brickbordet stod förut, står nu ett gammalt pelarbord. Mormor har haft det i sommarstugan. Men när hon nu sålde den till min moster, så hade hon ingenstans att göra av det. Då frågade hon mig om jag ville ta över det. Och det ville jag ju självklart!! Bordet kommer från början ifrån mormors farmor och farfars hem. Så det är gammalt...riktigt roligt att få ta över det!!


Kram!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar