torsdag 24 maj 2012


Blomster!

Nu har jag vågat mig att köpa och plantera sommarens blommor. Så nu hoppas jag verkligen inte att det kommer nån mer kyla...men nu måste det väl ända vara sommaren som kommit?!


Så här ser det ut på altanen på framsidan. De stora urnorna står fortfarande tomma...har inte hittat något som jag vill ha där än.



Pelargoner är de blommor som används flitigast =)





Altanen på baksidan blev ju färdig ifjol. Det ska dit lite mer färg och hängrännor...men så gott som färdig. I år var jag ute i god tid med att olja altanerna, så nu är det klart och den har smyckats med blommor =)





Pinnstolarna har kommit ut igen...tillsammans med "serveringsbordet" som jag köpte och gjorde iordning till jul.





Spinnrocken från svärmor med murgröna som jag hoppas ska växa till sig ordentligt!  



Klaffbordet som jag köpte på våran loppisturné skrapade och slipade jag i helgen. Det får vara i sin naturliga färg.  



Vid äppelträdet står trämöbeln som vi köpte ifjol för en billig peng på IKEA.



Tvättbrädan köpte jag på Erikshjälpen ifjol sommar tror jag. Den har nu fått komma ut i trädgården. Och så lite mer pelargoner ;)
 I äppelträdet har jag hängt lite ljuslyktor. Ska bli mysigt att tända dom i sommar =)



Detta växthus fick jag när jag fyllde år. Jag har inte bestämt mig vad jag ska ha i det än...tips??


Puss & Kram i solen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar